Λίπωμα

Ως λίπωμα χαρακτηρίζουμε μια τοπική ανάπτυξη κυττάρων λιπώδους ιστού κατά τρόπο που να δημιουργείται ένα μόρφωμα, συνήθως με την μορφή μαλακής και ευκίνητης σφαιρικής ή ημισφαιρικής μάζας. Είναι μια καλοήθης πάθηση και δεν είναι επικίνδυνη για την υγεία του ασθενούς. Παρ’ όλα αυτά πάντοτε θα πρέπει να επιβεβαιώνεται ιστολογικά η διάγνωση, όταν αφαιρείται το μόρφωμα που έχει χαρακτηριστεί ως λίπωμα.

Κλινική εικόνα

Το λίπωμα μπορεί να αναπτυχθεί οπουδήποτε στο σώμα και το μέγεθος του μπορεί να είναι από πολύ μικρό της τάξης του ενός εκατοστού μέχρι και υπερμεγέθες άνω των 15 εκατοστών.
Τα λιπώματα είναι δυνατό να μεγαλώνουν σε μέγεθος με αργό ρυθμό με την πάροδο του χρόνου.
Κάποιοι άνθρωποι φαίνεται να κληρονομούν μια τάση να αναπτύσσουν λιπώματα και συνήθως αυτοί αναπτύσσουν πάνω από 1 με 2 λιπώματα σε διάφορες περιοχές του σώματος. Αυτό δεν πρέπει να ανησυχεί τον ασθενή, καθώς πρόκειται για καλοήθη πάθηση.
Συνήθως τα λιπώματα δεν προκαλούν κάποιο σύμπτωμα, εκτός από την μάζα που προεξέχει. Συμπτώματα μπορεί να προκαλέσει ένα λίπωμα εάν εξαιτίας του όγκου του πιέσει γειτονικά όργανα ή ιστούς, για παράδειγμα ένα λίπωμα που πιέζει ένα νεύρο μπορεί να προκαλέσει τοπικό πόνο.

Θεραπεία

Παρότι το λίπωμα είναι καλοήθης πάθηση συστήνουμε να αφαιρείται για μια σειρά λόγων:

1. Για αισθητικούς λόγους, καθώς είναι δυνατό να προκαλεί δυσμορφία στο σημείο που αναπτύσσεται. Επίσης όσο πιο μικρό είναι το λίπωμα που αφαιρείται, τόσο μικρότερη είναι η τομή
2. Η οριστική διάγνωση του λιπώματος τίθεται μόνο με την βιοψία. Οπότε θα πρέπει να αφαιρούμε το μόρφωμα το οποίο έχουμε χαρακτηρίσει ως λίπωμα και να το στείλουμε για βιοψία ώστε να είμαστε σίγουροι για την διάγνωση
3. Για θεραπεία συμπτωμάτων που προκαλεί το λίπωμα, όπως ο πόνος, εάν πιέζεται κάποιο νεύρο
Η αφαίρεση γίνεται συνήθως με τοπική αναισθησία και είναι μια εύκολη σχετικά μικρο-επέμβαση η οποία δεν πρέπει να δημιουργεί άγχος στον ασθενή